عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

کاربرد کلیدهای ” اصلاح پرداختی اشتباه(انتقال)” و” اصلاح و استرداد” فیش نوسازی

کاربرد کلیدهای ” اصلاح پرداختی اشتباه(انتقال)” و” اصلاح و استرداد” فیش نوسازی

در تب فیش های نوسازی با انتخاب فیش پرداخت شده دو کلید با نام های ” اصلاح پرداختی اشتباه(انتقال)” و” اصلاح و استرداد” فعال می شود که کاربرد هر کدام در ذیل آورده شده است :

اصلاح پرداختی اشتباه(انتقال) : برای مواردیست که مالک اشتباها فیش همسایه را بجای فیش خودش پرداخت میکند که در واحدهای آپارتمانی این موضوع متداول تر هست و معمولا در هنگام مراجعه به شهرداری متوجه این موضوع می شود که پس از ارایه مستندات شهرداری با استفاده از این کلید مبلغ پرداختی را از طریق ثبت بستانکاری سیستمی -خودکار و عدم نیاز به ثبت توسط کاربر – به ملک اصلی منتقل و ملک اولیه معادل همان مبلغ بدهکار سیستمی -خودکار و عدم نیاز به ثبت توسط کاربر – می شود ولی اصل فیش در فهرست فیش های ملک اولیه باقی می ماند.

  • معمولا شهرداری ها اصرار به انتقال اصل فیش دارند که بدلیل متصل بودن فیش به محاسبات و مشخصات ملک اولیه انتقال آن به ملک جدید با مشکل ابهام در شناسایی و تحلیل فیش در آینده مواجه خواهد شد و نیز فیش چاپی با کد نوسازی  اولیه نیز قابل مشاهده در سوابق فیش ها نیست.
  • راه حل سیستمی با توجه به جنبه مالی و اهمیت مضاعف آن با ثبت سند اصلاحی مالی در هر دو ملک صورت می پذیرد که در ملک اولیه با ثبت بدهکاری سیستمی پرداخت اشتباه خنثی می شود و در ملک اصلی صاحب فیش از طریق ثبت بستانکاری سیستمی در اولین محاسبه / صدور بعدی پرداخت انجام شده برای ملک منظور می شود.
  • در صورت اعتراض شهرداری ها ضمن تشریح روال مالی فوق تاکید شود بد/ بس سیستی توسط هیچ کس قابل اصلاح و حذف نمی باشد و سامانه کلیه موارد بالا را بصورت خودکار انجام می دهد.

اصلاح و استرداد : این کلید نیز درصورت نیاز به حذف پرداختی که به هر دلیلی شناسایی گردیده می تواند با ثبت توضیحات مورد نظر انجام شود. عبارت دقیقتر فیلد paymentdone  از 1 به 0 تغییر یافته و لاگ این تغییر با انتخاب فیش نمایش داده خواهد شد.

هر دو کلید گفته شده در بالا دارای دسترسی مستقلی در منابع سیستم می باشند.

درباره mohsen.esfandiariعضو فعال

ارسال نظر

با تیک زدن این دکمه شما قوانین و مقررات و حریم خصوصی را پذیرفته اید.